Θεμελιώδεις αρχές

...«δημοκρατικός σοσιαλισμός - αριστερός ευρωπαϊσμός - μεταρρυθμιστική στρατηγική –οικολογική εγρήγορση»...

31 Οκτωβρίου 2013

Πρόταση νόμου για απλή αναλογική κατέθεσε η ΔΗΜΑΡ, με άμεση κατάργηση του «μπόνους» των 50 εδρών (πλήρες κείμενο).



Κατατέθηκε, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο Φ. Κουβέλης, πρόταση νόμου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΔΗΜΑΡ για την καθιέρωση της απλής αναλογικής, με άμεση κατάργηση του «μπόνους» των 50 εδρών, το οποίο προβλέπεται στο σημερινό εκλογικό νόμο, τον ονομαζόμενο και «νόμο Παυλόπουλου».
Ο κ. Κουβέλης είπε ότι απαιτείται γνήσια καταγραφή των πολιτικών δυνάμεων και ότι η πρόταση της ΔΗΜΑΡ είναι και πρόσκληση προς όλα τα κόμματα προκειμένου να συζητήσουν το θέμα.
Σε δήλωσή του ο κ. Κουβέλης ανέφερε ότι η ισχύουσα εκλογική νομοθεσία είναι εντελώς αναντίστοιχη με τη σημερινή πολιτική πραγματικότητα.
«Αυτή η πολιτική πραγματικότητα βρίσκεται μακριά από την λογική του παραδοσιακού δικομματισμού και χαρακτηρίζεται πλέον από έντονη κινητικότητα του εκλογικού σώματος, που οδηγεί σε συνεχή αναδιάταξη των πολιτικών δυνάμεων.
» Δεν υπάρχει πλέον καμία δικαιολογία για την πριμοδότηση του πρώτου κόμματος, όταν αυτό απέχει πόρρω από την αυτοδυναμία, με ποσοστά μάλιστα που μπορούν να κινούνται κάτω από το 30%, ακόμη και κάτω από το 20%, όπως συνέβη με τις εκλογές του Μαΐου του 2012.
» Οι σημερινές πολιτικές συνθήκες έχουν αφαιρέσει πλέον κάθε επιχείρημα για την υπεράσπιση του υπάρχοντος εκλογικού νόμου που είναι τόσο εμφανώς αναντίστοιχος με την κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα.
» Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, απαιτείται η γνήσια καταγραφή των πολιτικών δυνάμεων, με βάση την αρχή της ισοδυναμίας της ψήφου, η οποία, στις σημερινές συνθήκες, είναι η μόνη που μπορεί να δώσει μια νέα δημοκρατική νομιμοποίηση στο πολιτικό σύστημα, προκειμένου αυτό να διαμορφώσει, με προγραμματικές συγκλίσεις και συμφωνίες, την υπέρβαση της ολόπλευρης κρίσης που πλήττει τόσο το ίδιο όσο και την κοινωνία μας.
» Η πρότασή μας για την καθιέρωση της απλής αναλογικής δεν υπεισέρχεται σε άλλα ζητήματα που αφορούν την εκλογική νομοθεσία. Επικεντρώνεται στο κύριο. Την κατάργηση του μπόνους των 50 εδρών.
» Η πρότασή μας αυτή αποτελεί πρόσκληση προς όλα τα κόμματα του δημοκρατικού τόξου για την θετική τοποθέτησή τους και την αποδοχή της» καταλήγει στη δήλωσή του ο κ. Κουβέλης.

24 Οκτωβρίου 2013

Μαρια Γιαννακακη (Βουλευτης): Η κυβέρνηση αρνείται να σχολιάσει το προνομιακό καθεστώς φορολόγησης ορισμένων κατηγοριών, μεταξύ των οποίων και των βουλευτών.

Συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης της βουλευτού Β’ Πειραιά Μαρίας Γιαννακάκη σχετικά με τις φορολογικές απαλλαγές για κατηγορίες εργαζομένων
 


Συζητήθηκε σήμερα, Πέμπτη 24 Οκτωβρίου στη Βουλή η Επίκαιρη Ερώτηση της βουλευτού Β’ Πειραιά της ΔΗΜΑΡ Μαρίας Γιαννακάκη σχετικά με τις φορολογικές απαλλαγές εισοδηματικών κατηγοριών. Η Επίκαιρη Ερώτηση αφορούσε σε καθεστώτα ειδικής φορολόγησης βάσει των οποίων ένα σημαντικό κομμάτι εσόδων απαλλάσσεται φορολογίας δημιουργώντας εισοδηματική ανισότητα με επιζήμιες επιπτώσεις τόσο επίπεδο ισονομίας, όσο και σε δημοσιονομικό επίπεδο.

Συγκεκριμένα για ειδικές κατηγορίες όπως οι βουλευτές και οι δικαστές, όπως προκύπτει από το ισχύον νομικό πλαίσιο το αφορολόγητο εισόδημα υπερβαίνει ακόμα και το 50% του ακαθάριστου εισοδήματος. Ειδικότερα για τους Βουλευτές, όπως προκύπτει από τις αναρτημένες δηλώσεις πόθεν έσχες του 2011 στον διαδικτυακό ιστότοπο της Βουλής, το φορολογητέο εισόδημα κυμαίνεται μεταξύ 18.000 και 30.000 ευρώ, ενώ το αφορολόγητο κατά μέσο όρο αντιστοιχεί στις 65.000 ευρώ. Επιπλέον παρέχονται επιδόματα οργάνωσης γραφείου, οικογενειακής παροχής, ταχυδρομικών τελών και κίνησης, και αμοιβές για συμμετοχή στις κοινοβουλευτικές επιτροπές, τα οποία δεν εμφανίζονται στα εκκαθαριστικά.

Βάσει του άρθρου 5 παράγραφος 1 του Ζ’ Ψηφίσματος του Συντάγματος του 1975 και όπως αυτό έχει τροποποιηθεί και ισχύει, από τη βουλευτική αποζημίωση αφαιρείται ποσό ίσο με το 25% του ακαθάριστου ποσού της ως τεκμαρτό ποσό για την κάλυψη των δαπανών μίσθωσης πολιτικών γραφείων και λοιπών δαπανών άσκησης του λειτουργήματος. Επομένως, υπάρχει μια υπερβολική πρόβλεψη απαλλαγών για δαπάνες άσκησης του λειτουργήματος, ενώ η προαναφερθείσα διαφορά μεταξύ φορολογητέας και αφορολόγητης βουλευτικής αποζημίωσης δεν δικαιολογείται νομικά. Επιπροσθέτως, βάσει του ν.3842/2010 το ίδιο φορολογικό καθεστώς ισχύει και για τους Δικαστές.

Ο υπουργός ερωτήθηκε βάσει ποιου νομοθετικού πλαισίου προκύπτει η ανωτέρω διαφορά, ποιο είναι το δημοσιονομικό κόστος που προκύπτει από τις φορολογικές αυτές απαλλαγές, εξαιρώντας αυτές που είναι απόρροια κοινωνικής πολιτικής και πόσες και ποιες είναι οι εισοδηματικές κατηγορίες για τις οποίες ισχύει παρόμοιο με αυτό των Βουλευτών φορολογικό καθεστώς.
Κατά την διάρκεια της συζήτησης στην ολομέλεια η κ. Γιαννακάκη αναφέρθηκε στον προκλητικό χαρακτήρα των ανωτέρω ρυθμίσεων που απειλεί την κοινωνική συνοχή δημιουργώντας αίσθημα αδικίας, δεδομένης της ισχύουσας βαριάς φορολόγησης του συνόλου των πολιτών, και εισοδηματική ανισότητα. Επίσης ανέφερε ότι το καθεστώς μη φορολόγησης συνοδεύεται και από ένα δαιδαλώδες νομοθετικό πλαίσιο, γεγονός που παραπέμπει σε προσπάθεια συγκάλυψης του προκλητικού αυτού φορολογικού καθεστώτος.

Ο Γιώργος Μαυραγάνης δεν ανέφερε τίποτα σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα. Υποστήριξε ότι βάσει νομοθετικών πρωτοβουλιών υπάρχει μια μείωση των απαλλαγών σε κατηγορίες όπως αυτές των αγροτών και των ναυτικών, με αναπτυξιακό πρόσημο και με προκλητικό τρόπο απέφυγε να μην σχολιάσει την ουσία του ερωτήματος, αφήνοντας έκθετη την Κυβέρνηση για έλλειψη πρωτοβουλίας αναφορικά με την άρση του άδικου αυτού φορολογικού καθεστώτος.  

2 Οκτωβρίου 2013

Φωτης Κουβελης: Για τη μη προφυλάκιση των βουλευτών της Χρυσής Αυγής

Βασικά σημεία από τη συνέντευξη του προέδρου της ΔΗΜΑΡ, Φώτη Κουβέλη, στο Real FM και τον δημοσιογράφο Νίκο Χατζηνικολάου

Για τη μη προφυλάκιση των βουλευτών της Χρυσής Αυγής:

Το  γεγονός ότι δεν εκρίθησαν προφυλακιστέοι οι βουλευτές της Χρυσής Αυγής  δεν σημαίνει ότι έχουμε ολοκληρωμένη την κρίση της δικαιοσύνης. Από την πρώτη στιγμή έχω υποστηρίξει ότι η νομιμότητα, η εφαρμογή του νόμου  είναι εκείνη η οποία πρέπει να δώσει απάντηση στις όποιες ενέργειες χαρακτηρίζονται εγκληματικές  με αναζητούμενα βέβαια τα στοιχεία και πάντοτε με την απόδειξη που απαιτεί ο ποινικός μας πολιτισμός, ο ποινικός μας νόμος. 

Η κρίση της δικαιοσύνης είναι εκείνη η οποία θα διαπιστωθεί είτε με μια ενδιάμεση διαδικασία, δηλαδή με δικαστικό συμβούλιο ή με την κρίση του δικαστηρίου. Η προφυλάκιση δεν είναι προκαταβολή ποινής, η προφυλάκιση είναι ένα μέτρο για την αποτροπή άλλων γεγονότων δηλαδή η μη τέλεση εγκληματικών πράξεων εάν είχε θεωρηθεί ότι υπάρχει αυτό το ενδεχόμενο ή αν κάποιος είναι ύποπτος φυγής.

 Για το κλίμα που δημιουργείται από την απόφαση:
Αναμφισβήτητα έχει δημιουργηθεί ένα πολιτικό κλίμα μετά την επιλογή των ανακριτών, μαζί με τον εισαγγελέα, να μην οδηγήσουν προφυλακισμένους τους συγκεκριμένους βουλευτές. 
Παρόλα αυτά,  επιμένω από την πρώτη στιγμή ότι η νομιμότητα, η λειτουργία των δημοκρατικών θεσμών είναι η απάντηση σε όποιον παρανομεί και  σε όποιον θέλει να προωθεί τον εκφασισμό της κοινωνίας. Και αυτή η νομιμότητα δεν υπηρετήθηκε, δεν υπηρετήθηκε για παράδειγμα με την έγκαιρη κατάθεση και ψήφιση του αντιρατσιστικού νομοσχεδίου, δεν υπηρετήθηκε όταν παρά πολλοί φάκελοι είχαν βρεθεί στο χώρο της ευρύτερης δημόσιας διοίκησης και δεν είχαν ερευνηθεί, όταν δεν είχαν ερευνηθεί στην κατάλληλη στιγμή με ψυχραιμία και νηφαλιότητα η οποία έπρεπε να υπάρχει καταγγελίες οποίες υπήρξαν, εγώ δεν θα πω κάτι που ο ίδιος γνωρίζω αλλά που το πληροφορήθηκα. Η έκθεση της συνηγόρου του πολίτη καταγράφει πολλές περιπτώσεις υποθέσεων να λιμνάζουν στο χώρο της δημόσιας διοίκησης και να μην έχουν ερευνηθεί και οι οποίες είχαν αναφορά σε τέτοια γεγονότα.  

Για το αν θα βγει η Ελλάδα στις αγορές το 2014: 
Δεν συμμερίζομαι την αισιόδοξη εκδοχή και όπως αυτή διατυπώνεται από τον κ. Σαμαρά. Λυπάμαι. Δυστυχώς για τη χώρα μας. Δεν θα βγούμε στις αγορές με την ευκολία, στην οποία κάποιοι αναφέρονται και μάλιστα, μέσα στο 2014. Το χρέος δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί, αν δεν αναδιαρθρωθεί, είτε με τη μετακύλιση ομολόγων είτε με την έκδοση ευρωπαϊκών ομολόγων είτε με ένα “κούρεμα” πάρα πολύ σημαντικό. Συνδυαστικά πράγματα πρέπει να υπάρξουν για να μπορέσει να αναδιαρθρωθεί το χρέος και να εξυπηρετηθεί.