Θεμελιώδεις αρχές

...«δημοκρατικός σοσιαλισμός - αριστερός ευρωπαϊσμός - μεταρρυθμιστική στρατηγική –οικολογική εγρήγορση»...

24 Οκτωβρίου 2013

Μαρια Γιαννακακη (Βουλευτης): Η κυβέρνηση αρνείται να σχολιάσει το προνομιακό καθεστώς φορολόγησης ορισμένων κατηγοριών, μεταξύ των οποίων και των βουλευτών.

Συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης της βουλευτού Β’ Πειραιά Μαρίας Γιαννακάκη σχετικά με τις φορολογικές απαλλαγές για κατηγορίες εργαζομένων
 


Συζητήθηκε σήμερα, Πέμπτη 24 Οκτωβρίου στη Βουλή η Επίκαιρη Ερώτηση της βουλευτού Β’ Πειραιά της ΔΗΜΑΡ Μαρίας Γιαννακάκη σχετικά με τις φορολογικές απαλλαγές εισοδηματικών κατηγοριών. Η Επίκαιρη Ερώτηση αφορούσε σε καθεστώτα ειδικής φορολόγησης βάσει των οποίων ένα σημαντικό κομμάτι εσόδων απαλλάσσεται φορολογίας δημιουργώντας εισοδηματική ανισότητα με επιζήμιες επιπτώσεις τόσο επίπεδο ισονομίας, όσο και σε δημοσιονομικό επίπεδο.

Συγκεκριμένα για ειδικές κατηγορίες όπως οι βουλευτές και οι δικαστές, όπως προκύπτει από το ισχύον νομικό πλαίσιο το αφορολόγητο εισόδημα υπερβαίνει ακόμα και το 50% του ακαθάριστου εισοδήματος. Ειδικότερα για τους Βουλευτές, όπως προκύπτει από τις αναρτημένες δηλώσεις πόθεν έσχες του 2011 στον διαδικτυακό ιστότοπο της Βουλής, το φορολογητέο εισόδημα κυμαίνεται μεταξύ 18.000 και 30.000 ευρώ, ενώ το αφορολόγητο κατά μέσο όρο αντιστοιχεί στις 65.000 ευρώ. Επιπλέον παρέχονται επιδόματα οργάνωσης γραφείου, οικογενειακής παροχής, ταχυδρομικών τελών και κίνησης, και αμοιβές για συμμετοχή στις κοινοβουλευτικές επιτροπές, τα οποία δεν εμφανίζονται στα εκκαθαριστικά.

Βάσει του άρθρου 5 παράγραφος 1 του Ζ’ Ψηφίσματος του Συντάγματος του 1975 και όπως αυτό έχει τροποποιηθεί και ισχύει, από τη βουλευτική αποζημίωση αφαιρείται ποσό ίσο με το 25% του ακαθάριστου ποσού της ως τεκμαρτό ποσό για την κάλυψη των δαπανών μίσθωσης πολιτικών γραφείων και λοιπών δαπανών άσκησης του λειτουργήματος. Επομένως, υπάρχει μια υπερβολική πρόβλεψη απαλλαγών για δαπάνες άσκησης του λειτουργήματος, ενώ η προαναφερθείσα διαφορά μεταξύ φορολογητέας και αφορολόγητης βουλευτικής αποζημίωσης δεν δικαιολογείται νομικά. Επιπροσθέτως, βάσει του ν.3842/2010 το ίδιο φορολογικό καθεστώς ισχύει και για τους Δικαστές.

Ο υπουργός ερωτήθηκε βάσει ποιου νομοθετικού πλαισίου προκύπτει η ανωτέρω διαφορά, ποιο είναι το δημοσιονομικό κόστος που προκύπτει από τις φορολογικές αυτές απαλλαγές, εξαιρώντας αυτές που είναι απόρροια κοινωνικής πολιτικής και πόσες και ποιες είναι οι εισοδηματικές κατηγορίες για τις οποίες ισχύει παρόμοιο με αυτό των Βουλευτών φορολογικό καθεστώς.
Κατά την διάρκεια της συζήτησης στην ολομέλεια η κ. Γιαννακάκη αναφέρθηκε στον προκλητικό χαρακτήρα των ανωτέρω ρυθμίσεων που απειλεί την κοινωνική συνοχή δημιουργώντας αίσθημα αδικίας, δεδομένης της ισχύουσας βαριάς φορολόγησης του συνόλου των πολιτών, και εισοδηματική ανισότητα. Επίσης ανέφερε ότι το καθεστώς μη φορολόγησης συνοδεύεται και από ένα δαιδαλώδες νομοθετικό πλαίσιο, γεγονός που παραπέμπει σε προσπάθεια συγκάλυψης του προκλητικού αυτού φορολογικού καθεστώτος.

Ο Γιώργος Μαυραγάνης δεν ανέφερε τίποτα σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα. Υποστήριξε ότι βάσει νομοθετικών πρωτοβουλιών υπάρχει μια μείωση των απαλλαγών σε κατηγορίες όπως αυτές των αγροτών και των ναυτικών, με αναπτυξιακό πρόσημο και με προκλητικό τρόπο απέφυγε να μην σχολιάσει την ουσία του ερωτήματος, αφήνοντας έκθετη την Κυβέρνηση για έλλειψη πρωτοβουλίας αναφορικά με την άρση του άδικου αυτού φορολογικού καθεστώτος.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου